Română English  
     
 
Prima Pagina Despre Noi Servicii Portofoliu Articole Harta sitului Contact   

 

Consultanta
Studii
Proiectare

Teleferice, Teleski
Telegondole
Zapada artificiala
Dezvoltari zone montane

Certificare ISO 9001
Brevet de turism

Experienta
de peste 30 de ani


Linkuri


www.isr.at
Revista internationala de teleferice "INTERNATIONALE SEILBAHN-RUNDSCHAU - ISR"


www.oitaf.org

ORGANIZATIA INTERNATIONALA DE TRANSPORT CU CABLU (O.I.T.A.F.) 


www.interalpin.eu

Interalpin 2007, targ international
pentru tehnologii alpine

Cazare
www.Romania-Turistica.ro

Cazare Pensiuni Hoteluri
Cazare la pensiuni si hoteluri in Romania


www.incdt.ro
Institutul National de Cercetare Dezvoltare in Turism

 

 

Transcablu SRL - Portofoliu
 articole

De ce nu apar teleferice noi in Romania

La sfarsitul sezonului de iarna 2002/03 am avut ocazia sa organizez un schimb de experienta intre oamenii de afaceri implicati in industria de schi din Predeal si cateva statiuni din Austria si Italia. Ideea acestui schimb de experienta a apartinut primarului din Predeal, care doreste sa transforme localitatea sa intr-o statiune de talie europeana

Schimbul de experienta s-a realizat in toate domeniile legate de industria de schi, de la firmele producatoare de teleferice si instalatii de inzapezit artificial, pana la proprietari si operatori de statiuni de schi, hoteluri si restaurante

Dupa cateva saptamani, trei proprietari de statiuni de schi din Austria ne-au intors vizita si in urma analizarii situatiei din teren din statiunile Predeal si Azuga ne-au pus o intrebare pe care la randul meu v-o pun si dumneavoastra: “Hoteluri bune sunt in Romania, restaurante bune sunt in Romania (deci exista o infrastructura de primire), o multime de masini scumpe sunt pe soselele din Romania (deci exista si oameni cu bani). Atunci de ce nu investeste nimeni in teleferice si in partii de schi?” Iata cateva dintre variantele de raspuns ce mi-au trecut prin minte: " frica de a investi intr-o afacere in care perioada de amortizare a echipamentelor este in jur de 10 ani; " necunoasterea faptului ca exploatarea unui domeniu schiabil bine organizat poate deveni o afacere profitabila; " munca, implicarea personala si responsabilitatea deosebit de solicitante; " sistem bancar greoi, cu dobanzi ce depasesc cu mult nivelul dobanzilor practicate in tarile UE; " sistem birocratic incalcit

In masura in care aveti timp, poate puteti sa-mi trimiteti parerile dumneavoastra la aceasta intrebare pe adresa redactiei din Brasov, urmand ca intr-un numar viitor al revistei sa publicam un top al raspunsurilor si poate vom reusi astfel ca impreuna sa urnim lucrurile din loc

In prezent, in Romania se intampla un fenomen ciudat: in timp ce marile statiuni de schi din tara (care in ultimii ani si-au imbogatit si diversificat infrastructura de cazare si alimentatie publica) se complac in situatia de a transporta schiorii cu instalatii uzate fizic si moral, cu vechimi intre 20 si 30 de ani, exista mici investitori privati care prin efort propriu cumpara din Europa de Vest teleferice demontate si le reamplaseaza in Romania in locuri cvasi-cunoscute marelui public. Acestea constituie nuclee de dezvoltare pentru viitoare statiuni de schi (vezi Cavnic, Sant, Moeciu, Bran, Suior-Mogosa, Izvoarele, Madaras etc.). Deci totusi se poate si la noi, insa la un nivel foarte modest in comparatie cu cadrul natural deosebit de bogat al tarii noastre

In acelasi timp insa, vecinii nostri de la Sud de Dunare investesc in statiunea Bansko 30 milioane dolari in teleferice si instalatii de inzapezit artificial

Daca in tari ca Austria sau Italia inteleg de ce se pot realiza investitii deosebite in domeniul industriei de schi, nu inteleg de ce in Bulgaria un particular poate sa investeasca 30 milioane de dolari intr-o statiune de schi de nivel european si noi asteptam diverse fonduri / ajutoare sau bani de la guvern pentru reabilitarea domeniilor schiabile romanesti

Pasii marunti facuti de investitorii particulari (vezi Suior, Mogosa, Bran, Cavnic) sunt cu atat mai importanti in actualul context, dar fara o sustinere puternica si pe alte planuri, cum ar fi de exemplu Programul National Superski in Carpati, raman ca niste picaturi intr-un ocean

Pentru orice fel de informatii sau sugestii in legatura cu revista ISR sau cu industria de teleferice sau de schi, ma puteti contacta direct la redactia din Brasov a ISR: Petre Popa –jr., str. Lunga 53 c / 7, 500035 Brasov, tel./fax 0268 – 417 594, mobil 0722 – 227 194,
e-mail: ppopajr@rdslink.ro.

Sus

 
Dipl. -Ing.
Petre POPA -jr
 

  Copyright 2002 SC Transcablu SRL

  • Produs de NetBiz